Melodifestivalen

Snart dax för melodifestivalen. Jag tillhör dem som faktiskt går efter låten så som man ska göra. Skulle en artist jag verkligen gillar sjunga en skit låt så skulle jag säga det. Om jag skulle rösta så är det för låtens skull inte för artisten. MEN om nu en artist man gillar gör en bra låt så är det såklart ett plus.
Även när det är en artist jag inte tål försöker jag vara rättvis. Förra året så hade 2 artister som jag inte tål en varsin bra låt.

Men om jag nu ska räkna upp de artister/band som är med i år som jag tycker är nått att lyssna på utan att ha hört låtarna än så är det dessa

  • Scotts
  • Alcazar (e lite osäker där eftersom jag inte pallar den nya medlemmen)
  • Marie Serneholt
  • Måns Zelmerlöw
  • E.M.D.
  • BWO

Ett av mina favo band är med i år (E.M.D.) och de har skrivit låten själva tillsammans med Oscar "Göken" Görres. Den beskrivs som "En kaxig upptempolåt, som inte är en typisk E.M.D.-låt. En låt som skulle kunna passa utmärkt i Europa"

Såklart är det med artister i år som jag gärna sluppit höra
  • Ena medlemmen i Alcazar (Lina)
  • Amy Diamond
  • Caroline af Ugglas
  • Agnes

Men som sagt, jag ska ge alla låtar samma chans. Vare sig jag gillar eller avskyr de som framför låten.
Och jag kommer göra som alla andra år. Det är ju 2 st som ska gå vidare från varje deltävling. Jag kommer att välja ut mina 2 favoriter efter att ha hört låtarna från varje deltävling och skriva om det här i bloggen. Har gjort det de andra åren så varför göra annorlunda nu ;)
Sanna
2009-01-21 @ 15:32:10
URL: http://sannanaz.blogg.se/

Jahaa ska Caroline af Ugglas vara med? ... hmmm..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0