Irriterad

Satt och läste Magnus Carlssons blogg förut och ju mer jag läste, destå mer irriterad o arg blev jag. Okej om man inte gillar det man hör, alla har ju olika smak men man behöver inte säga det på ett elakt sätt. Jag tål inte Håka Hellström men inte sätter jag mig o skriver massa elaka saker om han på nätet och absolut inte där han kan se det.

Jag kopierar in Magnus blogginlägg här i bloggen så får ni läsa.


Dagens puss och Dagens tallkotte

4 januari 2009 kl 17:48

 

Smaken är verkligen som baken...
Och OM man nu bara MÅSTE vädra sina åsikter någonstans så finns det en massa olika sätt att göra det... En del är rent djävulskt elaka och en del är vansinnigt roliga - fast de kanske var negativa i sin andemening ibland!

Så idag korar jag de två inlägg som varit bäst resp. värst.

Det bästa för idag är:
"Hunden har varit orolig och kräkts ända sedan Magnus team framförde sitt nummer. Vart kan jag skicka vetrenärsfakturan?
Olle"

- Jag skrattade halvt ihjäl mig trots att insändaren verkligen inte tyckte om det han hörde och såg. Inlägget är gjort med viss finess och charm trots att det kanske inte alls var menat så... Dagens guldpuss i pannan till karln!

Det värsta för idag:
"Magnus musikaliska insats platsar utan tvivel in på min top:10 lista av det värsta jag någonsin har hört, trevlig och sympatisk kille men han skall tacka gudarna för att han får hjälp av duktiga producenter annars skulle den killen aldrig existerat som musiker. Snälla människor rösta ut killen så musiksverige slipper lida.
Henrik Bie"

- Den här gången skrattade jag inte. Alls. Jag har hållit på i över 15 i den här branchen och borde ha lärt mig - men inte då. En sån här kommentar sätter sig och svider i hjärtat lik förbaskat. Det som retar mig är att det verkar vara en musiker som skrivit inlägget och minsann "vet" hur jag får hjälp av producenter osv i min karriär. Vad snackar han om? Hmm. Jag orkar/vill inte ens gå i klinch med insändaren så jag väljer hellre att vända andra kinden till. Men jag kan inte låta bli att undra hur bitter en sån här människa är inombords - som bara är ute efter att spy galla högt och ljudligt? Jag måste och vill tro att mina tre grammisar och min vägg med guld- och platinaskivor visar att jag gjort NÅGOT rätt iallafall? Dessutom har inte MIN karriär något som helst att göra med att min stackars kör var mer än lovligt förkyld igår..? Nä tack, Henrik Bie, du får dagens guldglittersprayade tallkotte för det här! Stoppa'n var du vill. Det är du värd.

 

Mikkis
2009-01-05 @ 11:15:24
URL: http://musse83.blogg.se/

Jaaaa jag säger då det. Tycker ändå nästan att de hela var milt skrivet de sista... ja har läst så elaka saker om bla mina älskade Arvingarna att ja sitter o gråter nästan så jäääävla elakt endel skriver. Samma sak om endel man läst om sej själv efter Färjan som sagt va. Endel människor mår ej bra förs de har fått trackat ner på någon annan. Fattar ej hur de kan va sååå kul o förnedra andra människor. Visst ja kan ej me Håkan Hellström ja heller, eller Thorleifs eller Larz-Kristerz m.fl men som sagt va ALDRIG att ja la ner tid vid datan att publicera nått elakt. Va vill man få ut av de hela?

Maria Bredin
2009-01-05 @ 20:10:20
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kan ju kännas värre för den som d är skrivet till




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0