Ge mig en överskrift

Kom inte på någon bra överskrift ;)

Stackars barn. Idag på jobbet så var jag på toa. Det var ungefär 30 min tills jag skulle sluta och vi var ute med ungarna. När jag var på toa så hör jag en arbetskamrat ropa på mig. Hon frågade om jag kunde vara inne resten av min arbetsdag och ha hand om 2 barn. En av dem (vi kan kalla henne O) hade fastnat med tungan ute. Fy satan alltså. Stackars barn. Jorå jag tog av mig ytterkläderna och gick in och tog han om de 2 barnen. Den ena var hur glad som helst över att få vara inne. Oså var det O som fastnat med tungan. Hon hade blivit jätte rädd och var väll typ chokad eller nått. Tittade bara rakt fram. Tog med henne in i ett av lekrummen. Jag satte mig i soffan för att hålla lite koll på dem. O gjorde typ ingenting. Tillslut sa jag till henne att komma och sätta sig hos mig för jag såg att hon började få tårar i ögonen. Kanske började hon inse vad som hänt. Hon är ju bara 2 stackarn, måste ha varit hemskt. Hon kröp upp jätte nära och lutade sig mot mig. Jag satt där och höll om henne och smekte henne lite för att visa att hon var i trygga händer. Hon måste ha slappnat av ganska så bra för plötsligt hör jag hur hon små snarkar. Hon hade somnat. Ja lät henne sova. När det var dax för mig att gå hem så la jag ner henne på soffan och la en liten filt över henne.

Ska snart krypa i säng. Sitter och håller alla tummar för en sak. Vill inte säga det högt för det är då allt brukar gå åt skogen. Men ska i allafall snart plocka fram en bok och krypa till sängs och mysa lite.

Natti på er
Magdalena
2009-01-16 @ 19:35:45
URL: http://makane.blogg.se/

Nej jag har inte fått in den på datorn. Har hittat singeln, men inte fått in den.

Magdalena
2009-01-16 @ 22:12:40
URL: http://makane.blogg.se/

va?

Sandra
2009-01-16 @ 22:28:05
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/

Stackars liten!

Tack för tummarna, de hjälpte;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0