Barn

Min mamma vill bli mormor och då är det meningen att jag alltså ska sätta fart. Det är lite komiskt. I natt tänkte jag ut hur jag jag vill ha detta år. Flera grejer vet jag går inte att fixa i år. Däremot kanske nästa år och det axepterar jag. Men man kan ju börja planera. Oså ringer mamma och säger att hon tycker jag ska sluta resa en massa och stagda mig och skaffa barn. Så jäkla mycket reser jag faktiskt inte. Men hon tycker kanske det eftersom hon är van vid att jag inget gör, utan bara sitter hemma och häckar. Hm detta låter nästan som att jag är sur på min mamma. Det är jag inte :)
Jag: och detta kom du på bara just nu?
Det hade hon tydligen inte. Hon hade funderat på det under jul.
Tydligen skulle det vara kul med ett barn vid bordet.
Sure jag älskar barn och ja jag vill ha egna men låt mig få ta det i min egna tackt. Jag har ängkligen insett hur jag vill ha mitt liv. Tog ett tag men nu vet jag och då tänker jag inte låta någon ändra på mina planer. Då får folk tycka vad tusan de vill :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0