Melodifestivalen, del 3

Vad kan jag säga mer än JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Ha ha ;) Ja som ni förstår så har jag hört och sett ett toppen framträdande.
Här kommer det hur jag tyckte i kväll.

 


Jag ska ärligt säga att när jag lyssnat på alla kortisar i går så blev jag besviken på EMD´s låt. Hade trott att den skulle vara bättre. MEN som så många gånger förr så har det blivit så att jag hört en snutt av en låt, inte gillat den, sen hört låten i sin helhet och då har den ibland blivit en favorit. Så där satt jag i soffan och höll andan o gapade på samma gång. Det var ju skit bra. Nog för att jag vet att EMD är fulla av tallang men ändå.
Nu lär alla skribenter på tidningarna rasa och säga att alla 14 åriga brudar röstade upp sin veckopeng. Ja tidningarna drar alla över en kam. De skiter i att kolla upp info först innan de skriver. Jag vet att EMD har många fans i 14 års åldern men jag vet även att killarna har många fans som är över 20. Sug på den ni skrivbenter.
Och föresten, skrivbenterna skriver så som att 14 åringarna inte är värda nått. Deras tycken och röster är precis lika mycket värda som våra. Jag har läst så mycket som skrivbenterna har skrivit genom åren så det är därför jag reagerar ;)
Alla skrivbenter är såklart inte sånna här men väldigt många. Har man ju sett på vissa tidningars hemsidor

Aja Mollys låt känner jag fortfarande igen. Jag satt och tänkte *vart har jag hört den förut* men jag kunde inte komma på det. Men den tjejen kan sjunga men jag hade satt henne på andra chansen men det gör inget att hon gick direkt till globen. Hon är duktig och en helt okej låt. Däremot hade jag tippat BWO som en av dem som gick till globen. Tyckte deras låt var bra men de går säkert vidare från andra chansen. Men i o försig så kan allt hända.

Jag håller med min moster när det gäller låt nr2. När den låten var klar så läste jag ett sms från henne där det stod nått i stil med att melodifestivalen har ont om artister i år. Ha ha fattar vad hon menar. Blev förvånad att de kom så pass långt. Däremot blev jag inte förvånad att juryn valde ut Sofia. Utlänskt jury + utlänsk låt. Väntat lixom :)

Men men impad av EMD är jag :) Grattis killar, ni förtjänade att gå direkt till finalen
Malin
2009-02-22 @ 00:03:13

älskar låten, först var även jag tveksam men deras show är väldigt skön på nåt sätt och kan bli farlig i finalen. har lyssnat på låten flera ggr på youtube precis och den bara växer :) roligt bidrag att skicka iväg, sticker ju ut från mängden

Anonym
2009-02-22 @ 00:05:18

idiotiskt att folk tror att bara småtjejer gillar och röstar på Emd. Jag frågade mina föräldrar och dem tyckte också Emd hade den bästa låten ikväll. inget konstigt alls




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0