Glad överaskning och brum brum med bilen

I går när jag kom hem så låg ett brev i hallen. Man väntar sig mest gratis tidningar eller räkningar men detta var ett vanligt brev. Såg att det var från Cissi. När jag öppna det så fanns det pengar, några bilder på Amit och ett vykort med. Positivt överaskad. Annars brukar jag alltid få påminna folk massor med gånger innan de betalar tillbaka pengar de låna. Jag hade inte sagt ett knyst till Cissi. Då blir man glad. Hon gratta även mig på namnsdagen i förskott he he. Ja det där ja. Namnsdagar är inget jag egenkligen tänker så jätte mycket på men angående namnet Maria så är det så att första gången jag och Cissi möttes live så var det runt just den dagen. Om det till och med nog var just exakt på dagen som det var Maria. Cissi heter Maria i andra namn och sedan den dagen har det blivit som vår dag. Om jag varit i Stockholm i februari så har vi tagit oss en fika på Mariatorget för att fira kan man säga. Som en kul grej och det vore kul om vi fortsatte med det :) Nu vet jag inte hur februari ser ut nästa år för mig men vi får se :)
I allafall, tack för brevet Cissi :)



Idag var jag och övningskörde. Förra gången jag körde så gick det verkligen åt skogen. Då hade jag i oförsig huvudvärk som gjorde mig totalt okoncentrerad. Och solen verkligen lös i snön som inte kändes bra för mitt huvud. Är man oerfaren bilförare så kan det vara svårt att köra med huvudvärk. I Framtiden så ska även det kunna gå bra :) Och att det var fredagen den 13e då har inte med det hela att göra. Jag hade bara otur att det var fredagen den 13e då ha ha. Äh tror inte på sånt ;)
Idag var jag och körde igen. Jag hade lovat mig själv att köpa en semla om jag klarade körningen som godtjänd i allafall. Alltså absolut inte som sist ha ha ha. Jag åt ingen selma i tisdags. Så hur gick det? Köpte jag mig nån selma? ja faktiskt :) Gick okej idag. Vi har alltid radion på när vi är ute och kör. det uppskattar jag. musik får mig att slappna av. Det var någon lista idag och plötsligt hör jag en välbekant röst. Andreas i Mickeys. Deras version av mambo nr5 strömmade ut ur högtalarna. De var tydligen nya på den där listan.

*Gäsp* nu ska jag ta ett stort kallt glas vatten och sen tänkte jag ta och städa upp lite här hemma.
Tänkte det skulle se någolunda ut här hemma när lets dance börjar i kväll. Då ska jag ta med mig semlan och krypa ner i soffan. Måste operera den oxå. Äter inte mandelmassa. Tur att jag fick tag i en semla där de inte hade blandat mandelmassan med grädden.

Tjing
Tiia
2009-02-27 @ 19:49:43
URL: http://hush.blogg.se/

Förstår att du blev glad :-) Man får aldrig brev i brevådan nuförtiden. Sånt är mycket roligare att få än mail.

Jag saknar handskrivna brev




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0