Tut tut

Satt i bara trosorna i morse när pappa ringde och undrade om jag ville ut och åka. Pappa? Ja okej visst. Det är finväder så why not. Jag fick 15 min på mig att slänga på mig kläder och äta nått. Fick bli en halv mugg te och en banan.
Efter att ha kört en bit så svänger han plötsligt in på vägen som går till Bispgården. Jaha vart ska vi nurå tänkte jag. Oså stannar han plötsligt o frågar om jag ska sätta mig vid ratten. Pappa e du sjuk?

Min bror fick tjata i ett halv år innan han fick övningsköra med pappa. Jag har inte räknat så jag vet inte hur länge jag har gett han pikar. Att bara köra på körskola blir dyrt i längden. Och mitt i allt så är körskolebilarna nått helt annat oxå. Jag anser att pappas bil är normal men enligt körskoläraren så kommer den sortens bilar som de har att blir allt fler sen så lika bra att träna på en sån.

Så nervös satte jag mig bakom ratten. Det gick bra. Blev landskörning eller vad man ska kalla det. Har än så länge bara kört i stan. Körde även dubbelt så länge än vad jag e van vid idag så när vi var klara så var mitt högra ben väldigt vingligt ha ha. Pappa verkade faktiskt impad. Jag kanske inte är så dålig ändårå.
Han ska till Helgum i maj och frågade om jag ville följa med och köra då. Jag mins att Tobias fick göra det när han övingskörde. Då körde han både dit och hem. I allafall till Bispgården och hem. Och det är typ 10 mil till Bispgården.
Ja det blir ju bra träning för mig om jag är hemma då och kan följa :)

Sen drog vi till Willys när jag kört klart. Jag behövde bland annat en ny toa borste och lite glödlampor.
Passa på att små handla lite annat oxå när jag ändå var där.

Nu är jag hungrig så ska ta nått att äta tänkte jag. Och leta piller för den här jäkla mensvärken.
Stina
2009-04-11 @ 15:32:28
URL: http://ztiiina.blogg.se/

Dutti majja :D hihi. Ja vet hur de är när man kör länge för första gången (lr för första gången på länge som för mig nu då) .. man spänner gaspedalbenet så man blir alldeles mjölksyrig hehe :P

Verran
2009-04-11 @ 16:32:41
URL: http://verraan85.blogg.se/

Haha,jag har inte ätit så jättemånga heller faktikst =P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0