14 år till salu

Min huvudvärk vill inte ge med sig riktigt så jag funderar på att lägga mig. Har mycket att göra i morgon.

Som ni kanske mins så skulle jag berätta vad jag tyckte om boken "14 år till salu" när jag hade läst ut den.
Den var hemsk. Då menar jag inte att själva skrivandet var dåligt. Utan det som boken handlade om. Och det värsta är ju att detta är upplevt. Boken är verklighetbaserad. Och det gör ju att man reagerar extra.
Läs boken om ni inte har gjort det.




Nu har jag börjat på en annan verklighetsbaserad bok. Varför fortsätter jag med sånna böcker om jag nu mår dåligt av dem. På nått mysko vis så gillar jag sånna böcker och filmer. Men jag mår dåligt samtidigt. Jag tycker att det är bra att sånna böcker och filmer kommer så vi andra människor får se vad som sker där ute.

Den bok jag har börjat på nu heter "Pojken som kallades DET"
Vet att det finns 2 böcker till om Dave som boken handlar om, så om denna är bra så lär jag se om jag kan få tag i de andra och läsa. Denna bok är min mammas. Har bara läst ett kapitel än men jag vill redan slå Dave´s mamma

Tiia
2009-04-03 @ 11:02:52
URL: http://hush.blogg.se/

Pojken som kallades Det är jättebra och framför allt jättehemsk. Har läst den några ggr.

Jag vill fortfarande rekomendera Såld till dom som inte har läst den.

erika
2009-04-03 @ 11:43:46
URL: http://erikacarlsson.blogspot.com

pojken som kallades det, pokjen som inte fanns, å den 3dje boken är helt underbara. Man gråter som tusan.

Veronica
2009-04-04 @ 08:59:00

Hej Maria jag har också läst Pojken som kallades Det och dom andra böckerna. Man fastnade i boken men jag mådde riktigt dåligt efter läsningen. Förstår inte hur man kan behandla ett barn på det viset. Det finns fyra böcker av Dave Pelzer den sista handlar om hans liv som vuxen. Riktigt bra läsning.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0