Snurrigt

Skulle ju vara bra om det stod samma på nått ställe. På vissa ställen så står det att Sverige kom 3a nerifrån och på vissa ställen som på aftonbladet står det att de kom 4a ner i från. Ja jag såg programmet men som att jag la det på minnet. Hitta listan både från i år och förra året i allafall och enligt den så blev de 3a nerifrån. Man börjar ju undra vad som stämmer.

Enligt http://www.escsweden.com/dance.htm så ser listan ut så här i allafall.

01 POLEN...154 poäng Edyta Herbus  &  Marcin Mroczek
02 RYSSLAND...121 poäng Tatjana Navka  &  Alexander Litvinenko 
03 UKRAINA...119 poäng Lilia Podkopayeva  &  Kirili Hitrov 
04 LITAUEN...118 poäng Karina Krysko  &  Saulius Skambinas
05 AZERBAJDZJAN...106 poäng Anna Sazhina  &  Eldar Dzhafarov
06 DANMARK...102 poäng Katja Svensson  &  Patrick Spiegelberg
07 GREKLAND...72 poäng Tonia Kosovic  &  Jason Roditis 
08 PORTUGAL...61 poäng Raquel Tavares  &  Joao Tiago 
09 STORBRITANNIEN...47 poäng Louisa Lytton  &  Vincent Simone
10 FINLAND...44 poäng Maria Lund  &  Mikko Ahti 
11 IRLAND...40 poäng Dearbhla Lennon  &  Gavin O´Fearraigh 
12 SVERIGE...38 poäng Jeanette Carlsson  &  Danny Saucedo 
13 ÖSTERRIKE...29 poäng Nicole Kuntner  &  Dorian Steidl
14 NEDERLÄNDERNA...1 poäng Roemjana de Haan  &  Thomas Berge 


Och även på själva Eurovision dance contest´s hemsida (så vitt jag vet är det deras egna hemsida)
så ser listan ut så här. Men jag ser att Lithuania har olika poäng på listorna. Annars är de lika.


The final ranking

Rank Country Total
1 Poland 154
2 Russia 121
3 Ukraine 119
4 Lithuania 110
5 Azerbaijan 106
6 Denmark 102
7 Greece 72
8 Portugal 61
9 UnitedKingdom 47
10 Finland 44
11 Ireland 40
12 Sweden 38
13 Austria 29
14 Netherlands 1


Men men jag tycker att Sverige gjorde det skitbra me tanke av flera anledningar. Både Danny och Jeanette gick på smärtstillande. Danny är inte proffsdansare, precis som reglerna säger (men många länder fuskade och hade 2 proffsdansare). Frågan är ju hur det hade gått om alla följt reglerna. Hade då Sverige kommit högre? Det tror jag faktiskt men men nu är det gjort och kan inte göras ogjort. De är i allafall nr1 för oss.
Polen vann. Måste kännas lite kul för Danny i allafall eftersom han är halvpolsk

 


Jag bestämde mig för att kolla. Jag spelade ju in allt i går så jag spolade fram mot slutet för att se, vart hamna Sverige egenkligen? Jo på 3a nerifrån. Aftonbladet skrev fel. Passade även på att kolla vilken lista som stämmer och det är den utlänska. Lithuania fick 110 och inte 118


// M
Guchie
2008-09-07 @ 12:30:17
URL: http://ztiiina.blogg.se/

han e snygg de e han! Men spar uuuuuuut håret!!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0