Bussar

Sitter och tänker på bussarna den här veckan (om Stockholmarna tycker deras chafförer kör som jag vet inte vad så har de inte åkt med våra, eller så har jag otur här men tur i Stockholm).

Men nu var det inte det jag skulle dra upp. För några dagar sedan så stod jag och väntade på 4an när jag plötsligt ser 14 komma farande från det hållet. Bara det att 14 inte skulle komma nu och den kom från helt fel väg. Sen kör den plötsligt in mot lägenheterna. Bara för att informera, vägen tar slut där inne. Måste ha blivit ett jäkla tjomsande innan den tog sig ut därifrån. Vad tusan skulle han in där o göra? Kissnödig?

Nästa grej var när jag åkte buss nr 2. Var på väg till jobbet (det var jag när jag såg 14 oxå, jag måste åka 2 olika bussar för att ta mig till jobbet) och vi hade åkt en bit och bussen skulle precis köra förbi en busshållsplats när en lärare (eller vad han nu var) gastar att de ska av (de hade inte tryckt). Bussen stannar men läraren tycker att chaffören ska köra vidare och köra runt i rondellen och köra tillbaka. Då skulle de alltså gå av på motsatta sidan. Hm varför? Var det för att chaffören stannade typ 1 meter från busshållsplatsen? D råkade vara gräs i stället för assfallt utanför dörren. Oooh gud vad hemskt. Och vad gör chaffören? Jo han gör det. Ärs vadå, jag har inte brottom. Jag ska bara till jobbet. När han släppt av snubben + nån mer lärare och ungarna så måste han försöka vända bussen. Jag hade förstått snubben ifall chaffören kört alldeles för långt så att d varit öppen gata utanför dörren. Men nu var det typ 1 meter för långt så gräset hade börjat. Alltså inga problem alls att gå av.
Ni skulle förstå mer om ni varit där.

Funderar på när jag ska synas på tv. Har mailat kanalen men de vet inte exakt när programmet ska börja sändas. De har säkert klippt ihop det så man framstår som nått helt annat än man är *skakar huvet*
Men men jag får väll bjuda på det även om det visar sig att det blir lite pinsamt. Samtidigt är jag nyfiken.
Man lär sitta i soffan o tänka *nej varför sa jag så* eller *nej men vad gör jag*
Men lite sent att göra nått åt nu. Nu är det bara att vänta och se :)

I morgon är det Eurovision dance contest. Det börjar kl 21.00 på tv4.
Hejja Sverige :)
Linn
2008-09-05 @ 16:49:32
URL: http://lodjuret.blogg.se/

En gång när jag åkte buss här i sthlm så gick ratten av på bussen...och busschaufören som hade fult med turister gjorde ingenting förut att skaratta och säga "jaha nu gick ratten av på dne här bussen" sedan fortsatte han köra ..utan en ratt

Tess
2008-09-05 @ 21:36:34
URL: http://fraggel.blogg.se/

Tycker det ska bli kul och se om ni syns i tv-rutan :)

Maria
2008-09-06 @ 08:19:04
URL: http://mariachen.blogg.se/

Tess: om vi syns? ha vi kommer att synas, tro mig




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0