Gått några dagar

Yepp några dagar sedan jag skrev. Beror inte på att jag inte haft nått att skriva. Bara det att jag är en aningen konstig just nu och jag har ingen aning varför. Jag är inte mig själv helt enkelt och har ingen förklaring. Det hade underlättat, förhoppningsvis.

Urs jag hatar när olyckor händer. Ett av mina barn skadade sig i går. Hon fick så ont att hon fick åka till akuten. Har hon otur så har hon brutit nått i armen. Får hålla tummen att det inte är fullt så hemskt.
Kortet kom i går oxå. Vi har ju tagit kort på jobbet och jag ser faktiskt helt okej ut för en gångs skull. Men inte lätt att få alla barn att se bra ut på en o samma bild. Alltid nått barn som gör en min, blundar eller tittar bort. Kändes lite konstigt att sitta framför en fotograf sådär igen he he. Senast var när jag jobbade på särskola och det är ett antal år sedan. Eller nej vänta. Vi tog ju en bild förra året oxå när vi hade återförening med klassen från 9an (nu kom inte så många men ändå) och på den bilden blev jag inge vidare kan jag lugnt säga. En av de klasskort jag är mest nöjd med är faktiskt från 3e ring.

Hösten har gått över till vinter. Urs och fy och blä. Nu ska man ha snö i ett halv år. Kunde det inte vara så att det var sommar i ett halvår i stället.

Var och tränade idag. Har inte tränat på en månad eftersom jag varit sjuk. När jag efter ett tag kollade på klockan och såg att jag varit där i lite över 1 timme och det kändes som jag knappt hunnit med något men ändå kändes som jag tränat i 3 timmar så började jag bli fundersam. det gick upp ett ljus tillslut. Jag har inte tränat på 1 månad och går nu in och kämpar på som en annan gris. Inte konstigt att det tar på krafterna.
Jag borde ha tagit det lugnare.

Man lär sig av sina misstag heter det. Jag har under de senaste 2 månaderna gjort några misstag. Inga märkvärdiga egenkligen. Inte för andra men kanske för mig. Men nu vet jag i allafall att jag kanske borde göra si och så om de situationerna dyker upp igen.

Nu ska jag ta och klicka på lite musik. Har varit ovanligt tyst här hemma på den senaste tiden när det gäller musik.

Tjing



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0