Dansbandskampen / Date

Jag var inte hemma när första avsnittet av dansbandskampen sändes. Kul att dansbanden får lite mer uppmärksamhet. Bara det att de som har hand om själva programmet inte verkar veta ett dugg hur dansbandsvärlden ser ut idag.
I allafall så spelades det in så igår satt jag och tittade innan jag skulle sova. En av mina favorit sångare sitter i juryn (Magnus Carlsson) så man kan dräggla lite över han oxå ;)

I allafall så fanns det bara ett band som tilltalade mig något och det var Scotts.
Inget jag skulle gå ut och lyssna på i o försig men de var bäst i första avsnittet.
Det är ju så att det är 2 st som ska gå vidare från varje program till nästa program.
Aja i allafall så är det dax för avsnitt 2 i morgon och i morgon är det mitt favorit dansband som är med.




Nu är det ju så att alla band ska göra en populär låt i dansbandstappning som första låt. Date ska göra Take on me. De brukar göra den låten ute och de gör den skit bra. Men frågan är hur den låten kommer att låta i tv eftersom SVT bestämt hur den får låta. Men jag säger så här. Om Date skulle få göra den som de brukar göra den så skulle de sopa banan med alla. Men jag ska inte vara negativ. Kanske blir en bra version av låten i morgon men en sak vet jag i allafall och det är att Date är det bandet som skulle göra den låten bäst av alla de där banden ;)

Ni som inte vet vilka grabbarna är så kan jag medela att de bildades 1993 men bestod då av andra medlemmar. Det är bara Jan (den långhåriga) som varit med sedan start. Om ni tycker att hans namn verkar bekant så kanske ni har hört det när Marie Lindberg var med i melodifestivalen för nått år sedan. Det är hans fru. Date har själva varit med i melodifestivalen 3 gånger men aldrig med Anders Larsson (killen näst längst till vänster) som ledsångare.
Tycker ni att killen längst till höger verkar bekant så kanske ni har sett honom tillsammans med sångaren Jimmy Jansson. Tim som killen heter har varit med i bandet The Poets där även Jimmy var med.

www.d8.nu är killarnas hemsida.
http://bandetdate.blogg.se/ är deras blogg.

Jag kan lätt rekomendera detta band i allafall :)
Ett poppigare dansband som gör allt från pop, rock, schlager till country.

Nu får vi hålla tummarna i morgon att de går vidare
Charlotte
2008-10-24 @ 17:50:51
URL: http://tegenmark.blogg.se/

Här skall det ringas på Date

Heja heja Date =)

Jag hoppas på att Date & Scotts går vidare.

Sandra
2008-10-24 @ 23:35:15
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/

Tack:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0