Pinsamt

Ja för det första kom vi låååångt bak i eurovision listan. Nog för att jag trodde vi skulle komma långt bak, eller en bit av mig. En annan bit fick för sig att vi skulle hamna i 5 i topp. Första biten vann tydligen. Men inte trodde jag att vi skulle hamna så långt ner. Men redan när Charlotte vann i Sverige så suckade jag lite. Låten var helt okej men ingen eurovision vinnare var min tanke då.
Tycker fortfarande att vi skulle ha skickat BWO.

Folk säger att vi kan inte vinna pågrund av allt kompisröstande. Jorå vi kan visst vinna. Har vi en bra låt med bra framträdande så kan vi vinna även om alla kompisröstar hit och dit.

Läste att om publiken hade fått välja helt i delfinal 2 så hade Charlotte inte gått vidare till finalen. Även där räddade en jury henne, precis som i den svenska. Jag anser att vi ska skippa juryn. Det är ju ändå folket som ska rösta lixom. Jag tror det skulle bli skillnad då. Hade vi inte haft juryn så hade vi skickat Sanna. Och jag tror faktiskt hon skulle ha kommit lite högre än Charlotte i eurovision.

Det komiska är att det ofta är låtar som inte vinner som blir skit poppis ute i världen. T ex Live forever med Magnus Carlsson. Den e skit stor där ute och Magnus blir nästan släpad till Polen för att de älskar han och hans låt Live forever.

Nej Sverige. Skippa juryn nästa år oså tänker ni efter noga när ni röstar. Kommer detta att funka i eurovision

En annan pinsam sak var ju Björn Gustafsson. Jag tycker att han är helt okej. Och jag har gillat han som mellan akt i melodifestivalen. Men i går skämde han ut Sverige. När jag fick veta att han skulle läsa upp rösterna så tänkte jag *vad kul* men när han satte igång som han gjorde så satt jag och gapa.
Vad var detta för nått? Hallå eller.
Jag var inte den ende som tyckte det var pinsamt. Så fort programmet var slut så såg man på nätet hur folk tyckte han var pinsam. Får hoppas på någon bättre nästa år.
Hanna ^^
2008-05-25 @ 10:23:37
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

♥ Ha en trevlig söndag! ♥

Hummern
2008-05-25 @ 20:33:32

Visst kan vi vinna!
Se på Finland, trots att vissa länder röstar på sina grannländer så vann dom. .vrf? Jo dom hade ett bra låt o ett hejdundrande framträdande så ja håller fast vid att en bra låt o allt tillhörande är bra så kan vi vinna :))

Suzanne
2008-05-26 @ 21:44:43
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Ahh, jag tycker det var rätt dåligt av Björn, men samtidigt så anser jag att schlagern floppar rätt bra den själv också. Så det kanske var rätt man på rätt plats ändå?!

Näe, tycker inte om "kompisröster" faktiskt !

Magdalena
2008-05-27 @ 11:16:13
URL: http://makanem.blogspot.com

Japp nu fungerade det. :) Var nog http:// som gjorde susen.

Jörgen
2008-05-28 @ 22:38:16

Håller helt och hållet med dig - BWO borde ha representerat Sverige istället. De hade både starkare låt och starkare personligheter på scen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0