Melodifestivalen. Delfinal 4

image136

Japp sista deltävlingen. Till min lycka så var Magnus Carlsson med i början.
Vilket pip jag fick i från mig i soffan *skratt*

Lika dålig som förra veckans låtar var (utom 1), lika bra var denna veckas låtar. Kunde de inte ha blandat ut dem lite mer. Jag hade en artist me som jag inte gillar i dagens avsnitt. Det komiska här är att hon blev en av mina favoriter i dagens. Jag velade faktiskt mellan henne och en annan artist när det gällde att få en favorit.
Jag fick en favorit direkt (Linda Bengtzing) och sedan satt jag och velade mellan Sibel (som jag egenkligen inte gillar) och Charlotte Perreli. Tillslut valde jag Charlotte.

Som sagt var det många bra låtar idag. Var faktiskt bara en (komiskt läge me tanke på förra veckan) som jag inte palla. Snubben som sjöng om att han betalt sin hyra. Ja men visst kom och betala min oxå så blir jag lika glad som du  sjöng att du är idag ha ha.


image137 image138

Jag beundrar en av låtskrivarna till Linda´s låt. Johan Fransson. Tycker han är jätte bra på att skriva låtar. Han är duktig på att sjunga oxå. Han var med i bandet Date förut.
Vad fin han var i kväll Johan. Jag satt och letade efter honom he he.

Till andra chansen kom Sibel och Nordman. Nordman ska möta Andreas och Carola. Hejja Nordman ;)

Men mina två favoriter Linda och Charlotte gick direkt till finalen. Kul :)

Nu är det andra chansen som gäller. Vilka kommer gå vidare till finalen
Suzz
2008-03-01 @ 22:10:54
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Helvete också! Då vinner säkert Carola över Nordman! Eller kanske inte förresten! Svenskarna har ju röstat rätt bra nu! :P

Maria
2008-03-01 @ 22:12:05
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Suzz: Förhopningsvis så röstar folk på Nordman. Deras låt var riktigt bra

Suzz
2008-03-01 @ 22:12:56
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Ska faktiskt gå in o kika :D

charlotte
2008-03-01 @ 22:40:51
URL: http://tegenmark.blogg.se

Jag tycker Ola skall gå till final han var grym.

Mikkis
2008-03-02 @ 00:16:55
URL: http://musse83.blogg.se

HEJJA LINDA ELLER CHARLOTTE!!! Deras låtar va sååååå bra! BWO var helt ok oxå... de andra låtarna minns ja knappt, så då kan de ej ha vart så bra. christer minns ja... gillar han som artist men inte låten! Okej Nordman var okej... men Carolas röst lyssnar ja på 100 ggr hellre än Nordmans wiskey hesa röst. E de bara ja som blir rädd för han? Han ser livsfarlig ut! Carola kan man säga vad som helst om som mamma, ja o Tommy prata om förut... o Tommy HATAR Carola men hennes röst älskar han... så han e klyven. Så hon kan va hemsk som person o knepig... men hennes röst WOW! Men ja hoppas Linda eller Charlotte vinner! Men vinner BWO så deppar ja ej.

Maria
2008-03-02 @ 00:31:12
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Mikkis: Jag föredrar Nordman flera gånger om än Carola

Men min stora favo i kväll var verkligen Linda. Hon och hennes låt är en av mina favoriter i årets melodifestival.
Linda, Sanna och BWO tycker jag bäst om i år.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0