Melodifestivalen. Andra chansen

Jaha så var det dax för andra chansen. Inte ofta som jag är glad över att ha fel. Jag var stensäker på att Carola skulle hamna i globen på nått vis men jag hade fel och glad e jag för det :)

I första omgången så tävlade E-Type & The Poodles mot Sibel.
Där hejade jag på Sibel och det var även hon som gick vidare.

I omgång 2 så tävlade Ola mot Caracola. Jag hejade på Ola som även han gick vidare.
Han blev så glad så att han hoppade på Kristian Luuk och de ramlade omkull på golvet. Då satt jag och skrattade i soffan. Tyckte det såg så roligt ut hela alltet.

Omgång 3. Johnson & Häggkvist mot Nordman. Jag hejjade stenhårt på Nordman. Jag röstade till och med.
Sen när Kristian skulle berätta vem som vann så satt jag och höll tummen och när det visade sig att Nordman gick vidare så hurra jag typ.

Omgång 4. Therese Andersson mot Suzzie Tapper. Den omgången sket jag typ hur det gick i. Men om jag skulle ha hejjat på nån av dem så vore det Therese men här gick Suzzie vidare.

Sen var det dax för finalen i andra chansen.
Ola mot Sibel och Nordman mot Suzzie Tapper.
Jag gilla både Ola och Sibels låtar så där var jag lite kluven. Men jag bestämde mig för Ola.
Men det var Sibel som gick vidare. 2 föredetta idol deltagare tävlade mot varandra.
Sen blev det Nordman som vann över Suzzie. Jag hade blivit förvånad om Suzzie hade vunnit över dem.

Det verkar som publiken varit duktig och lyssnat på låtarna i år.



image130 image139
Hade jag fått välja så hade Ola och Nordman gått vidare till globen


Men vidare till final gick Sibel och Nordman så jag fick i allafall med en av dem.
Jag kommer att missa den stora finalen.
Ska be mamma spela in det MEN jag lär inte kunna undvika till söndag kväll att
få höra vem som vann även om jag ska försöka.

Emma
2008-03-09 @ 15:57:03
URL: http://emmaa87.blogg.se

jo har precis böerjat gå dit =/

Suzz
2008-03-09 @ 19:01:36
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Det hände ingenting sånt där konstigt med dig när Nordman vann alltså? *skratt*

Maria
2008-03-09 @ 19:02:53
URL: http://mariachen.blogg.se

Emma: Kan tänka mig att d känns skönt

Suzz: ha näe? dårå?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0