Jäkla förkylning

Jäkla förkylning at återkomma jämt och ständigt. Man hinner knappt bli frisk från den så dyker den upp igen. Jag märkte i går kväll att nått var på G. Jorå när jag vaknade i morse så var näsa jobbig och halsen gjorde ont och kroppen kände sig matt.


Ändå har jag varit igång idag. Frågan e ju då hur mycket jag skulle orkat göra ifall jag inte varit dåligt. Så vad har jag gjort? Jag har små städat lite. Sånt behövs alltid. Men det är så att innan Suzz kommer hit i april så ska jag ha stor städning. Så jag små städar nu så att det inte massor att göra när storstädningen ska göras. För när jag säger storstädning så menar jag

  • Damtorka (och då menar jag allt, lister, väggar, hyllor, alla vinklar och vrår)
  • Damsuga
  • Torka golvet
  • Torka alla skåpdörrar och spis osv
  • Plocka upp saker som är utspridda på golv och hyllor
  • Rensa blommor (på torra löv osv)
    OSV.
    Ja allt som kan behövas göras i en lägenhet.

Ärligt talat så känns det som ett jobb för minst 1 vecka ha ha. Men ja storstädning ska det ju vara. Det låter inte så mycket när man rabblar upp det men som sagt så känns det som 1 veckas jobb.


Så tills det är dags för den stora dagen ;) så ska jag gå runt och små plocka lite. Så när du kommer hit Suzz så kommer du att få sova i en nystädad fräsch lya även om du inte märker av det ;)

Suzz
2008-03-24 @ 00:33:34
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Hahaha, det låter bra det gumman! Men vet du, du behöver inte slita ihjäl dig för att lilla jag kommer till dig! :) Ingen panik! :)
Puss på gosan!

Maria
2008-03-24 @ 00:34:59
URL: http://mariachen.blogg.se

Suzz: Jag städar inte för din skull heller. Utan för min egen. Bara d att d kommer att bli av innan du kommer hit :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0