Orka

Jag hade inte tänkt skriva om detta men nu har till o med jag fått nog. Denna jäkla fotboll. Nej jag tycker inte det är fel att Sverige vill spela fotboll. Det e lugnt att det står om det i tidningar och det hörs om det i media. Alla har vi olika intressen. Det jag (och många fler) retar mig på är all hysteri kring Zlatan.
Visst kan jag förstå att han är poppis och visst kan jag förstå att folk gillar han så det blir nån låt om han. Det är snarare det att media skriver om han som om han vore nån jäkla gud. Visst han kan spela fotboll men media får det att framstå som om resten av laget typ inte existerar. Att det är Zlatan som är hela laget. Hade inte han varit med i laget så hade det varit någon annan som gjort mål. Om folk påstår att det inte hade blivit mål utan Zlatan så kan ju jag medela att det vet inte du. Man kan ju faktiskt inte backa tillbaka till en match som varit och byta ut Zlatan för att se. Jag påstår inte heller att någon annan hade gjort just det målet om Zlatan inte varit med. Man vet lixom inte. Men utan resten av laget så hade inte Zlatan kunnat göra de mål som han har gjort.

Nej jag skriver inte detta för att reta er Zlatan fans. Han e säkert duktig på det han gör men han är inte gud.
All denna media hysteri om HAN, inte resten av laget retar mig.
Hade varit en annan 5a om hysterin hade varit om hela laget.
Man kan ju tro att det springer runt en ensam kille från Sverige på plan och spelar själv mot ett helt lag.
Han har tallang ja men han är inte gud som man ibland kan tro att media tror.
Utan resten av laget så vore Zlatan ingenting.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0