Dans = Påsättning?

På vissa dans ställen så är det åldersgräns för att komma in. Bland annat på Mälarsalen i Stockholm. Läste en grej som en person skrivit i forumet på dansmaffian om just detta me åldergäns på Mälarsalen. Ärligt talat så trodde jag att det var ett skämt när jag läste det hon skrev. Jag kopierar in det här i bloggen


Ådersgränser , varför ?? - nu vet jag ! - 2008-01-04 17:17
Idag ringde jag ett samtal till Mälarsalen i Stockholm för att höra om dom hade någon åldersgräns dom tillämpade vid sina danstillfällen.
Det hade dom. Den är 18 år, fick jag till svar.

Nu har ju jag en dotter som tycker väldigt mycket om att dansa, som bara än 14 år, och gärna skulle åka land och rike kring varje vecka för att få dansa bugg, därför så ville jag höra om varför.. och det fick jag ju veta.

Jag har all respekt för att det kan och bör finnas åldersgränser för en del aktiviteter som krogbesök i största allmänhet eller för att stället vänder sig till en speciell åldersgrupp, men det här...

Det svarades mig i alla fall att Mälarsalen driver dansverksamhet av sociala skäl och där ska inte barn bli "på-satta".
Stället kan bli polis-anmält bara någon frågar barnet om att få "sätta på" densamma.
Dom bedriver inte barnverksamhet utan dans.
Det frågades mig också om jag tålde att höra den här korrekta sanningen.

Jag tycker att det är ett otroligt märkligt sätt att se på sin egen verksamhet.

I mina ögon kan det knappast finnas mer lämpliga helg aktiviteter för pappor/mammor att göra tillsammans med sina tonårsbarn än att vara på en gemensam danskväll där det dessutom är just "dansa" som är föremålet för aktiviteten.

Tänk, jag som dansar så mycket.. att jag har missat att det är "på-satt" jag blir, flera timmar, varje helg ??
Det är en ny information som kommer ta ett tag att smälta.

Ingen "dans" för mig ikväll i vart fall.



Dans = påsättning? Jo men visst sörrö. Alla gånger. Inte visste jag att när jag dansar så blir jag påsatt *asg* nog för att man kan dansa väldigt nära varandra men ändå.

Men då kanske man borde ändra uppbjudnings fransen då.
Man brukar ju säga *Har du lust att dansa?*
Nu kan vi ju lika gärna säga *Har du lust att bli påsatt?*
Eller *Ska vi dansa?* kan bli *Ska vi sätta på?*
Eller *Vill du dansa me mig* kan bli *Vill du bli påsatt med mig?*
Fast det hade nog låtiti bättre om man sa *Vill du bli påsatt av mig* men man säger ju inte *Vill du dansa av mig* ha ha. Nä men ni fattar ändå vart jag vill komma.

Jag kan förstå ställen som vill ha åldersgräns (pågrund av sprit osv) men denna förklaring är nog ett av det dummaste jag har hört.

Nej nu ska jag ta och klä på mig ytterkläderna. Mamma fyller år idag så jag ska dit :)

// M
Hummern
2008-01-05 @ 16:55:45

Det här med att dom har åldersgräns på vissa ställen de kan jag förstå. Men ändå inte, dom behöver ju inte direkt ha någon åldersgräns för att bli insläppt på stället men isf iallafall ha det vid baren vid köp av alkhol. .
hmm men ja håller med, de var väldigt skumt svarat :S

TEss
2008-01-05 @ 20:24:40

Väldigt mysko svar de fått. Visst har jag fått en del erbjudande ute på dans men när jag inte hade åldern inne så skyllde de i alla fall på sprittillståndet!

Magdalena
2008-01-06 @ 17:55:13
URL: http://makane.webblogg.se

Huh låter som en helt galen förklaring.

Däremot så tycker jag hon skriver konstigt. "I mina ögon kan det knappast finnas mer lämpliga helg aktiviteter för pappor/mammor att göra tillsammans med sina tonårsbarn än att vara på en gemensam danskväll där det dessutom är just "dansa" som är föremålet för aktiviteten." Går 14 åringen med sina föräldrar så är det väl inga problem att komma in? Att Mälarsalen inte vill ha dit 14 åringar utan målsman förtår jag mycket väl. Jag och mina vänner brukade ragga upp målsmän utanför danserna när vi var 15-16 för att kunna komma in och lyssna på arvingarna och date ;) Jag vet hur illa det känns att inte komma in som underårig, men förstår varför de behöver en åldersgräns. "Påsättningen" låter ju dock som något personen som sa det hittade på i samma stund som han/hon sa det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0