Melodifestivalen, deltävling 1

Okej nu har jag tittat på förra lördagens program. Lite sen jag vet. Trodde att jag inte skulle kunna se morgondagens utan vara tvungen att spela in men jag ska inte iväg fören det är slut så :)

Nu är det ju så att man ska tänka på att låten ska fastna efter en lyssning oxå. Skulle man lyssna på alla bidragen flera gånger så skulle man säkert tänka annorlunda. Men nu är det en lyssning som gäller.

Men åter till deltävling 1. Först måste jag klar göra att jag är inte som många andra. Många röstar på en låt för att de gillar artisten. Då skiter de i om låten är bra eller ej. Fel fel fel. Man ska gå efter låten,
hur artisten gör låten osv.
Jag tvingar mig till o me att lyssna och kolla på de artister jag absolut inte gillar. Jag hade med 2 st sånna i deltävling 1. Och hör och häpna när jag säger att en av dem var det jag gillade bäst. Nu måste jag säga att jag inte tyckte nån låt var direkt bra men jag ska ändå se till att varje deltävling välja ut de 2 jag tycker var bäst även om alla suger. Här kommer de 2 jag tycker var bäst.


image123 image124
Velvet och Michael. Men ingen av dessa 2 kom vidare


Jag tyckte E-type & The Poodles låt var okej men jag tror ärligt att den skulle låtit bättre utan E-type.
Och det var kul att se Marie och Jan i publiken. Jag gillar Marie. Hon var en av mina favoriter förra året.

I morgon är det dax för deltävling 2.
Jag kan slå vad om vad som helst typ att Carola kommer hamna i globen i slutändan.
Jag ritar kors i taket om hon inte gör det.
Tess
2008-02-15 @ 18:04:49

Japp "Carola skråla" kommer gå vidare direkt till final tyvärr.

Suzanne
2008-02-15 @ 19:52:50
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Jaa, jag håller med dig!! Hur i HELA kunde Christer Sjögren gå vidare??? :O Svenska folket vettu :S




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0