Lucia

Sitter på jobbet och har rast just nu. Väntar på att klockan ska bli 15.00 typ för då ska vi tåga ut som lucia tåg och sjunga. Inte bara barnen utan vi vuxna oxå. Ska försöka sänka volymen när jag sjunger sen så att barnen hörs mer. Tycker de hörs för lite och det är ju de som ska höras och inte vi vuxna. Men det blir säkert bra. Föräldarna lär bara ha ögon och öron för sina barn ändå ;)

Sen måste jag skynda mig hem. Mycket som ska göras innan jag får gå och lägga mig. Prova tröjor, packa, städa, fixa en skiva medmera. Låter inte så mycket men det tar längre tid än vad man tror. I morgon hinner jag inte eftersom jag måste åka hemifrån vid 9 - 10 tiden. Måste kolla upp när bussen går så jag är i tid till tåget. Ska till Stina över helgen.

Nästa vecka ska jag nog ta och baka pepparkakor. Visst kan jag få av mamma men det känns extra speciellt att baka dem själv och känna den goda doften i lyan ;) Förra året fick jag massor med mjöl över mig. Fattar inte hur jag lyckas.

Nej nu ska jag kolla runt lite på andra sidor innan rasten tar slut.

Tjing



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0