Gravid

Är jag inte. Men jag var det i natt. På nått mysko vis så var jag, Stina och pappa uppe i moffas hus. Veta katten vad vi gjorde där. Men jag var gravid och skulle föda när som helst. Och jag var rädd. Jag sa till Stina att jag vill inte föda. Mot slutet av drömmen så började magen krympa men inget barn. Det var som att drömmen ville säga *va rädd för vad du önskar dig*
Att en enda liten grej t ex om man är nervös att träffa någon som man verkligen vill träffa men är korkad nog att tänka tanken *nej jag vågar inte*. Kanske va nått sånt.
Sen dök en man upp i drömmen som tydligen var Lizas pappa. Och min pappa kände tydligen han. Och jag och Stina kände till Liza och alla vi kom fram till att världen är bra liten.

Jag har drömt flera gånger i år att jag varit gravid. För några månader sedan födde jag en son. Jag födde hemma. Inte i den lya jag bor i nu. Jag hade tydligen flyttat. Den ende som var där var pappa. Efter födseln fick jag se en skugga av barnets pappa men jag fick aldrig se hur han såg ut. Jag gav barnet namnet Mathias. Efter den drömmen så smaka jag på namnet. Mathias. Kanske inte är ett sådant dumt namn ändå. När jag drömnde denna dröm så var jag väldigt inne på namnet Elis. Nu sitter namnet Mathias fast i skallen på mig.

Nu ska jag ta och göra mig i ordning. Moffa kommer snart och hämtar mig. Ska till moster som fyller år. Hon ska få Magnus Carlsson´s nya skiva av mig + bilden han signa till henne sist jag träffa han.

Tjing



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0