SJ = problem

Har suttit och läst flera artiklar på aftonbladet om SJ och jag kan säga att de inte överdriver.

SJ tjatar om att de inte är dyra. Men ursäkta men nästan 2000 kr för enkel resa till Göteborg från mig är fan inte billigt. Ta mig katten billigare och flyga. Det är väldigt ofta det är dyrt att åka nånstans. Vart man än ska. Nån enstaka gång om man har tur kan man få till det ganska billigt.
Detta låter komiskt men i långa loppet är det faktikst billigare med bil. Plus att det är större chans att man kommer i tid oxå. Kan till och med vara skönare att åka bil ibland. Jag vill gärna hjälpa naturen, inget snack om saken men när SJ håller på som de gör så måste jag göra på andra sätt.

SJ skulle tjäna på att sänka sina priser. Då skulle fler ha råd att åka och folk skulle åka oftare. Färre skulle ta flyget och bilen. Och naturen skulle tjäna på det. SJ skulle med säkerhet tjäna nån extra krona på detta. En krona är alltid en krona. Men de som har hand om detta tänker inte längre än näsan räcker.

Dax att tänka till
Erüvé
2008-08-07 @ 11:17:04
URL: http://eruve.blogspot.com/

Håller fullständigt med dig.

Skrev ett liknande blogginlägg själv!

Pernilla
2008-08-08 @ 23:30:15
URL: http://dahpernilla.blogg.se/

Damn då klyddar min data :s eller så klicka jag gallet

Pernilla
2008-08-13 @ 21:48:11
URL: http://pernillah.devote.se

Tror ganska många skulle vilja ha Erik i present, tyvärr ;)



Håller helt med dig angående SJ. Satt faktiskt och diskuterade det med en kompis igår - sen de tog bort Just Nu-priserna har de blivit hutlöst dyra. Visst, om man är tidigt ute och har en gnutta tur kan man hitta riktigt billiga resor, men i regel är man ute i sista minuten med att boka biljetter.... Förra sommaren åkte jag från Malmö-Stockholm tur- och retur för 190 kronor - det är praktiskt taget omöjligt idag. Forsa Just Nu-priser säger jag!

Pernilla
2008-08-14 @ 18:22:38
URL: http://pernillah.devote.se

Hutlöst fina är de :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0