Semester

Ja nu kommer det om min semester. Jag är seg jag veeeeet ha ha.
Och nej det blir ingen novell. Blir dag för dag i korta drag :)



5e juli
Jag och Stina satt på tåget vid 8 tiden. Trötta var vi eftersom vi varit ute på dans kvällen innan. Och jag har börjat bli åksjuk på tåg. Suck. Vi hoppa av i Sundsvall och mötte upp Tiia och åkte hem till henne och lämnade packningen innan vi drog ner till centrum igen. Vi var tidiga men ändå inte först.
Vad pratar jag om? Jo vi skulle se E.M.D.
Jag är van vid att artister typ aldrig sätter igång i tid så döm av min förvåning
att precis på slaget så börjar musiken och grabbarna kommer farande. Danny och Erik flög omkring så man bara väntade på att de skulle flyga av scen ha ha.
Grymt duktiga var de alla 3. Sen på kvällen såg jag, Stina och Tiia på lite filmer innan vi slocknade.

 

6e Juli
Tidigt upp för mig och Stina. Det gick inga bussar än så vi fick ta taxi ner till stan. Sen blev det att sitta på en buss i flera timmar ner till Stockholm. Det hade ju varit buss strejk i Stockholm men tur för oss så la den ner bara nån dag innan vi skulle ner för annars hade vi fått problem. Väl i Stockholm så köpte vi vårt 7 dagars kort. Nu skulle vi inte stanna där så länge men det var billigare me ett sånt än det som vi behövde så. Just då visste vi inte att vi skulle behöva 7 dagar men jag kommer till det. Efter att ha lämnat väskorna i Nacka där vi skulle bo så åkte vi in till stan och åt innan vi åkte ut till Stinas ex Magnus en sväng. Skulle hämta en biljett som vi skulle använda på en kryssning. Jag tror Magnus och hans polare Henrik ville driva mig till vansinne. Innan vi åkte tillbaka till Nacka så åkte vi runt lite. På ett ställe fick Stina syn på en plansh på E.M.D (inplastad och allt) och river ner den (spelningen hade redan varit) och gav den till mig. Tackar ;)



7e Juli
En av de dagar jag verkligen sett fram emot. Först träffade vi Jörgen och var ute i regnet och blev dynsura (Utom Julle för han hade paraply) vi tog en fika och gav en försenad födelsedagspresent till Julle. Sen åkte jag och Stina hem och bytte till torra kläder och åt innan det var dax att dra igen. Ner till slussen för att ta bussen till Värmdö där vi skulle på allsång. Mathias Holmgren och Brolle skulle vara där. Stina fick syn på Mathias ganska så snabbt (Stina: Jag ser nått grått) och han kom fram och snackade o kramades. Tur att buss strejken gick över så att du tog dig hit sa han. Ja det kan ju jag hålla med om. Kul allsång var det men så klart så dök Gabriel Fors (som hade hand om allt) upp vid mig med micken när det var en låt jag inte kunde oså her han micken för texten oxå ha ha. Efter allsången så fick jag träffa Mathias man Johan för första gången. Jag blev faktiskt blyg så Stina fick pucha mig. Han e ju bra rolig oxå. Han gav mig Mathias penna för att han (Johan alltså) inte kom ihåg mitt namn. Hm hur skulle han kunna det när vi aldrig träffats förr? Fast i o försig, vissa andra verkar ju kunna det så....
Skulle ta kort med Johan, Stina hade Mathias hängande över axeln. Han skulle kolla hur bilderna blev. Innan vi var klara så hade det blivit 3 bilde rpå mig och Johan. Inte mitt val. Det var deras. Bra skulle det bli tydligen haa.

     

8e Juli
Idag träffade vi Cissi för att ta en fika på mitt och Cissis torg ( Maria torget he he, vi heter båda Maria) fast det verkar alltid bli olika fika ställen där men nu kasnke vi har hittat vårt ställe?. Jag och Cissi bytte födelsedagspresenter. Jag gillar det där fika stället. Får gå dit fler gånger. Sen drog vi iväg och handlade lite innan Cissi drog till vikingline terminalen och jag och Stina åkte och hämtade våra väskor i Nacka. Vi skulle ut på kryssning. Trevlig kryssning var det och det var Mickeys som spelade. På nått mysko vis så fick vi in 3 av 4 i hytten på party. Jag vet inte hur det gick till *kliar huvet*
Jag och Andreas skulle posera på en bild och se grymma ut. Han lyckades, jag ser mest ut som jag försöker hålla mig för skratt

   

9e Juli
Buffe mums. Jag åt så jag trodde jag skulle spy. Såg ut som det satt 6 pers i stället för 3 vid det där bordet ha ha men man passar ju på. Sen gick vi och kollade när Mickeys spelade igen. Andreas och Mias son var med på båten och fick sjunga lite. Gulligt (han e typ 2 -3 år) ;)
När vi gått av båten så följde Cissi med oss till Nacka när vi lämnade väskorna, sen drog vi ut på lite äventyr. Åka runt lite i Stockholm. På ett ställe så hände en sak som jag inte tänker gå in på. Inget hemskt men jag vill gärna glömma det ändå. Sen stack vi och åt. Cissi och Stina tyckte jag var ovanligt tyst. Jo jag hade min anledning.
Samma kväll bestämde jag och Stina oss för att försöka stanna i Stockholm 2 extra nätter. Om det skulle funka visste vi inte men tänkte försöka i allafall men då kunde vi inte bo i Nacka. Måste hitta en lösning för den 10e skulle vi åka hem.

10e Juli
Vi lyckades fixa så att vi kunde stanna 2 extra nätter (Jippi!!)
Vi skulle sova hos Magnus. Jag skulle bli tokig ja men vad gör man inte ;)
Vi passa på att träffa Jörgen idag igen och åkte och kollade var Blue moon bar låg. Japp vi skulle dit kvällen därpå.
Vi drälde runt lite i gammla stan oxå

11e Juli
Hämtade ut biljetterna för november idag (Ska på Barbados med Magnus Carlsson då i Göteborg). Jag och Stina var bara en liten sväng i stan idag. Måste hem till Magnus i god tid och göra oss i ordning. Hade kollat upp allt med nattbussar, tunnelbanor osv. Ingen lust att bli strandsatt i stan mitt i natten. Vi var tidiga till BMB så vi satte oss utanför en kyrka eller nått och drack lite (passande ställe ha ha)
Jag gillade stället (blue moon bar, inte kyrkan). Hade fått höra att grabbarna skulle börja vid 23 tiden. Jag tyckte det lät mysko. Annars brukar ju musiker börja vid 00 tiden eller så men men. Gissa hur rätt jag hade då ;) 00.30 kom E.M.D. ut på scen. Japp det var de som var där för att lyfta taket. And we like it
Tyvärr så kunde vi inte stanna så länge efteråt eftersom vi skulle upp tidigt. Vi skulle få sova 3 tim ungefär. Kanske 4. Nånstans där i mellan.

        

12e Juli
Deppig dag. Dax att bege sig hemmåt. Vi var inte alls trötta, inte ett dugg ;) Men det var värt det :) Bara att bege sig in mot Stockholm. Vi skulle åka buss till Hudik där jag skulle ta tåg till Östersund. Stina skulle bli hämtad. Såklart var mitt tåg försenat. Det är det alltid numera. Alltid nått fel. Men kom hem tillslut i allafall. Veckan hade gått för fort. Backa tiden någon.
Pernilla
2008-08-17 @ 20:53:46
URL: http://pernillah.devote.se

Vilken kändissemester! :) Gillar verkligen bilden på Erik där allra längst upp - den är jättefin!

Guchie
2008-08-17 @ 22:48:36
URL: http://www.guchie.se

Hah.. supa utanför en kyrka.. perfekt plats för mig dessutom.. ja valde ju tom platsen! :O haha what's happening to meeee xD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0