Melodifestivalen

Nu har man läst en hel del om melodifestivalen och jag säger då det. Verkar inte som SVT vill att det ska gå bra för oss. Härom dagen läste jag att de vill ha med en utlänsk jury. Tro de verkligen att det går bättre då? Det var ju en utlänsk jury som gjorde att Charlotte Perelli tog sig in i Eurovision. För det var ju så att när Charlotte kvala in så skulle både tittarna och en jury rösta. Hade inte juryn röstat så hade hon inte kommit med.
Juryn rädda henne och se hur det gick.
Jag har sagt det länge och jag säger det igen. Skit i juryn. Testa med bara folkets röster.

Såg att de skrivit upp lite artister som kan vara aktuella för nästa melodifestival. Fanns nått enstaka namn som skulle kunna slå i eurovision om man nu tänker på artisten/bandet innan man hört låten. Vissa av dem har redan fans utomlands. MEN det gäller att de har en bra låt oxå. Men ett band/artist som har fans utomlands och även får en bra låt, ja då kan det gå skit bra.

Det där gnället från Svenskarna att andra länder bara kompis röstar, lägg ner. Vi är ju likadana. Eller inte jag men många av Svenskarna. Tror aldrig jag har röstat på nått av våra grannländer (de gånger jag har röstat). Jag går efter bra låt + bra framförande osv. Och det där om att vi aldrig har en chans i allafall. Jodå, sluta gnäll.
Om vi tar oss i kragen och skickar rätt låt + artist så.

Tyvärr verkar SVT vilja göra allting sämre. Tänk efter lite för tusan. För det märks att det har ni INTE gjort nu.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0