Praktik

Man måste ut i arbetslivet på nått vis. De tillåts inte att gå och dröna. Men det är inte lätt att hitta jobb. Inte heller att få praktik någonstans. I allafall så funderade jag på ett ställe men fick höra rykten om att de inte tog emot praktikanter. Så därför blev jag förvånad när jag fick veta att de ville träffa mig och idag åkte jag dit. Stället jag sökte praktik på är kattklubben (även kallad jämtkatten) och är ett ställe där upphittade katter hamnar och väntar på ett nytt hem. Tyvärr är det svårt att få ut katterna till hem och det börjar bli ganska fullt på kattklubben.
Jag måste erkänna att jag var lite nervös.

Jag är ju kattmänniska och jag kände direkt att jag ville plocka med alla hem *skratt* Gick runt och tittade på katterna. På flera av burarna fanns små tavlor me deras namn och vilka färger de har så att man ska veta vilken katt det är. En katt hette Lasseman. Då tänkte man på Lasseman i Arvingarna. Efter en stund fick jag se en katt som hette Larsson. Allmänt roligt eftersom Lasseman i Arvingarna heter Larsson i efternamn. Jag tror jag hade ganska roligt åt det där. Undra om katten Larsson är en hona. Det tror jag inte men ifall han/hon skulle vara det och man parade Larsson med Lasseman så skulle det kunna bli en Lill-Larsson *skratt*
Okej vissa fattar det där.

Jag blev lite kär i en kattunge. Hon var vit och svart. Hennes syskon var mer svart än vit även fast de hade vitt i sig. Hon var tvärtom. Mycket vit och lite svart.

I allafall verkade de gilla mig och jag fick praktiken. Men de ville att jag skulle tänka över helgen och visst det är en bra ide men jag har nog redan bestämt mig för att tacka ja.

Nu ska jag lyssna vidare på musiken och kolla runt på nätet

Tjingeling / M
zara
2007-09-08 @ 21:45:13
URL: http://zara82.blogg.se

vilket mysigt jobb. ja e visserligen katt allergiker, men de känns alltid bra att att hjälpa behövande. Människa som djur :)

Petra
2007-09-09 @ 12:06:41

Lasseman :P hehe en kille i min klass heter Lars men kallas för Lasseman och då kom jag Direkt att tänka på Lasseman i Aringarna :P hihi

Emma
2007-09-10 @ 12:44:38
URL: http://emmaa87.blogg.se

Hhahahaha lill-larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0