Idol

Så var det dax för idol igen. I kväll var det kärleks tema.
Alla har vi olika smak men jag tänkte skriva ner lite av vad jag tycker.

Mattias var först ut och han sjöng "If I could turn back time" med Cher. Ja vad kan jag säga. Han var både bra och inte bra. Det var kanske inte rätt låt för honom. Det lät inte så hemskt men han har gjort bättre. Men man både såg och hörde att han förmedlade känsla. Men är det tillräckligt för att få stanna kvar?

 

Sen var det Christoffer som gjorde "Something" med Beatles. Jag fastnade inte men han får godtjänt. Han har gjort bättre.

 

Sen var det Daniel som gjorde "Baby one more time" med Britney Spears. Han är duktig men i kväll var ett av hans sämre framträdanden tycker jag. Jag tycker det var trist men han får ändå godtjänt.

 

Sen var det dags för Marie som gjorde "Always on my mind" med Elvis Presley. Hon kan verkligen sjunga. Tycker hon är grymt bra och har tallang. Jag berördes. Hon var bäst i kväll.

 

Sen var det Sam som gjorde "The power of love" med Frankie goes Hollywood. Vad gör han kvar i idol? Han borde ha åkt ut för länge sedan men jag måste medge att han gjorde ett av sina bättre framträdanden idag.

 

Sen var det Amanda med "Baby can i hold you tonight" med Tracy Chapman. Hon slaktar låten. Jag klarade nästan inte av att lyssna.


Sist ut va Andreas med låten "Is this love" med Whitesnake. Riktigt bra gjort men inget som man ropar halleluja moment åt.

 

Så vilka 3 tycker jag borde sitta löst? Jo Amanda, Sam och Christoffer.
Och den jag vill ska åka ut är Sam.

 

Men så lär det inte bli eftersom tittarna röstar så mysko som de gör.
Jag tror Mattias åker ut i kväll




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0