Melodifestivalen final

Jaha då är det över och vi har en vinnare. Det blev The Ark. Och vad tycker jag om det? Tja det är nog ett bra val. Visst jag hejade på Sebastian men jag gillade även The Arks låt så det är lugnt från min sida att de vann :) Sebastian låg bra till, tills det var dax för tittarnas röster (allafall på en bättre plats än den han tillslut hamnade på). Han fick inte en enda röst av dem. Jag blev jätte förvånad. Så då hamnade han på en 8e plats plötsligt. Det var verkligen för lågt. Han skulle ha fått en mycket bättre placering enligt mig.

Okej hur gick det för mina andra 3 då? Jag hade ju en topp 5.
Måns kom med i topp 5. Han blev 3a.
Marie fick bara 4 röster av juryn. Lite tycker jag. Lite mer borde de ha gett henne. Däremot så fick hon en hel del av tittarna så hon hamnade på en 5e plats. Väldigt bra för att komma från ingenstans och aldrig stått på scen förut typ. Så även hon hamnade i topp 5.
Oså Andreas Johnson. Han kom på plats 2. Så jag fick med många av mina 5 i topp 5.
Det är bara Sebastian som inte hamnade med där.

Nu kommer det roliga. Vem fick mest skrik i kväll? Vem fick mest jubel? Vem fick mest klappningar? Jo MAGNUS CARLSSON. Ja han var där för att dela ut röster.
Man såg hur han satt där och log åt allt jubel.
Jag tror att det var så många som trodde att han skulle gå vidare i Ö-vik att de inte röstade på han och då gick det som det gick. Mamma brukar inte tjata om Magnus men nu har hon gjort det. Hon sa att om han hade varit med i kväll så hade han varit ett hot mot The Ark. Och han hade varit en av dem i topp. Jag håller med henne.

Den stora frågan är. Har vi någon chans i Finland? Ja det tror jag att vi har.
Kör så att det rycker The Ark
Emmaa
2007-03-10 @ 23:52:16

GO THE ARK =D aawe goa magnus <3

Emmaa
2007-03-10 @ 23:52:16

GO THE ARK =D aawe goa magnus <3

Emma.S
2007-03-10 @ 23:52:34

The Ark är rikskända, annorlunda med en bra låt så jag tror iaf på en bra placering i finland:)

Patricia
2007-03-17 @ 15:37:06
URL: http://birthmarks.blogg.se

Tråkigt att Sebastian inte fick några röster av oss tittare. Fick mig en rejäl chock faktiskt. Jag som röstat så måååånga gånger, som alla andra. Men ja, han var sjukt bra, gjorde ett bra framförande, och det var målet. Sebastian ÄR bäst i vilket fall. ;)

Heja The Ark! xD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0