Pappa flyttar

Pappa ringde i morse och berättade att han ska flytta. Det var inget jag väntade mig. Ska jag vara ärlig så blev jag lite ledsen. Nej han lämnar inte stan men lixom jag e uppvuxen i den lägenheten. Jag var 10 år när mina föräldrar skildes och pappa flyttade in i den där lägenheten. Den låg bra till för mig och min bror för det tog bara 2 minuter att gå mellan mamma och pappa. Men vi är vuxna nu. Jag är 25 och Tobias blir 18 nu i januari och jag förstår att pappa tar chansen att skaffa mindre lägenhet nu när den chansen kom.

Ja visst tyck att det är komiskt att jag är lite ledsen över att han säger upp sin lägenhet men det är så här jag är. Jag har minnen där me tanke att jag bott där så pass lång tid i mitt liv. Klart jag har minnen där föresten, det har ju alla angående ställen de bott på.
Men jag har en känsla av att jag kommer vara mer ledsen den dagen mamma bestämmer sig för att flytta. Eftersom jag bara var 3 (skulle fylla 4) när hon och pappa och jag flyttade in där. Hon stannade kvar där när pappa och hon skildes. Så jag har verkligen växt upp i den lyan och har många minnen.

En lägenhet som jag har bara hemska minnen ifrån är den i Karlstad och jag är glad att jag aldrig kommer att sätta min fot i den igen.

Nej ska ta och fortsätta titta på StarWars nu

// M



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0