Bräcke

Klockan hade blivit över 00.00 så det hade blivit en ny dag. Den dagen skulle jag åka hem och vi hade inte lagt oss än. Kändes trist att båt resan var över. Tiden gick o vi ville ännu inte lägga oss. Stina satt vid datorn och surfade runt. Hon kom in på Dates hemsida. Inge ovanligt med det. Date skulle vara i Bräcke samma kväll (19e Maj). Ja man kunde ju säga så eftersom d var en ny dag. Fast det visste jag redan. Hade läst det i en Östersunds tidning. Men vet inte vad det berrode på men vi fick en knäpp. Vi skulle dit. Vi bestämde att vi skulle ta det tåget som jag skulle åka med men i stället att åka till Östersund så skulle jag hoppa av i Bräcke. Oså Stina också då. (Nä henne tänkte jag skicka till Åre eller nått he he). Vi somna tillslut och nästa dag så kontaktade jag min pappa. Jag tänkte fråga ifall han kunde hämta oss i Bräcke på natten. Typ 45 min med bil mellan Bräcke och Östersund. Jo han ställde upp på det. Härligt. Allt var fixat. Stina hade tågbiljetterna fixade och hade även ringt och pratat med dem på stället i Bräcke. Människan hade nog inte pratat med nån på länge. Väldigt pratsjuk ha ha. Men verkade trevlig i alla fall.

Runt 19.30 så hoppar vi av i Bräcke. Jag som hade sagt att jag aldrig mer skulle sätta min fot där. Den där jäkla turen me skolan för många år sedan har gjort mig tokig när d gäller Bräcke men där var jag. Jag hade ju min packning att släpa på också. Jag hoppades på att kunna ha den i garderoben eller nått på danstället. Vad var det som hade fått oss att få den där galna iden egenkligen vid halv 3 på natten. Var det båten som hade gungat till våra hjärnor eller var det Kjetil och Anders som fått oss helt snurriga eller så var vi helt enkelt galna. Fast världen skulle vara jävligt tråkig utan oss 2 ha ha. Vi tog oss iväg och åt lite. När vi var klara så letade vi oss till dansstället. D gick väldigt fort att hitta dit. Min väska ville inte sammarbeta. D var som den skrek *Neeej tvinga mig inte. Jag vill inte till Henrik, John, Anders och Jan. Lååååt mig vaaaaa*. Vi vandrade in på stället som även var ett hotell. Vi hade tur för de skulle precis stänga den delen. Vi pratade lite med hon som jobbade där. Mycket trevlig tjej. Hon tog hand om min väska och satte den på andra sidan huset, i garderoben. Det var där vi skulle gå in sen. Date skulle börja vid 21.30 ungefär.

Men vad skulle vi hitta på medans vi vänta? Vid hotellet fans en lekplats och där hamnade vi. Vi hade oss lite att dricka också så det blev typ som en förfest där. Jag hade inte ens öppnat min dricka innan jag fick en knäpp och hamnade på en snurrgrej. Problemet var att den ville inte sluta snurra och jag var för yr för att släppa så där åkte jag runt och runt. Jag tog mig av tillslut. Vadå gratis fylla *vingel* Jag tog mig även upp i lekställningen och rushkanan ner ha ha. Vi vandrade in på stället nån gång mellan 21-21.30 och vilka sitter inte där inne och äter om inte självaste Date. Jag hade inte sett dem live sedan Patrik slutade för 1 år sedan. Inte ens hört dem så jag hade ingen aning om hur den nya sångaren lät. Det komiska är att han har samma namn som trummisen som slutade i Date. Anders som numera är med i Streaplers. Inte bara förnamnet. Även efternamnet, så folk undrade nog när d stod på deras hemsida att den nya sångaren hette Anders Larsson. Jag fick syn på min väska i garderoben. Vi lämnade in våra jackor och vandrar in till killarna. Såg ingen Jan. Stina och killarna hejar på varandra. Jag och Stina hittade oss 2 stolar inte så långt från scen. Jag ska ta kort på Stina som satt med ryggen mot dansgolvet. Då kommer Anders gående och han får syn på min kamera. Han smiter upp bakom Stina som inte märker nått. Jag lostades som ingenting. Oså tog jag kort. Blev faktiskt en bra bild. En Stina med en Anders som tittar fram bakom henne he he. Jag hade väldigt roligt åt det. Jan vad tydligen sjuk så Henriks bror skulle spela i stället för honom.

Killarna började spela typ 22.00 och jag kände hur d värkte i hjärtat. Anders var bra men jag saknade Patrik. Men jag vänjer mig nog. Det var som ett litet staket på scenen och i det staketet fanns en dörr men den syndes typ inte så man visste knappt vart den var. Anders hittade den när han skulle luta sig mot kanten och hamnade på dansgolvet. Det höll på att hända igen men den gången stod jag vid dörren och höll fast den ha ha. Anders är en riktig flörtis. Henrik såg väldigt trött ut. Under en paus så hamnade John i en stol vid oss så vi passade på att ta ett varsit kort på honom. 

När sista pausen e över så kommer killarna och går förbi oss. Henrik först så Stina får han att stanna. Hon frågar honom om dom ska spela "sida vid sida" En låt som jag verkligen ville höra. Hade inte hört den på hela kvällen så det var lika bra att fråga. Henrik böjer sig fram till henne och säger "jajjamen" och stryker henne på armen. Jag bara log. Jag vet ju vad hon tycker om honom och inte är det nått negativt ;) Sedan böjde han sig fram till henne igen och säger "visst är han bra?" och han menade sin lillebror. Stina sa "aaa jätte bra". Då log han och såg riktigt stolt ut. Det var inte första gången den kvällen den frågan ställdes. Han e nog väldigt stolt över sin bror.

När allt e över så får Stina sina byxor signerade. Jag hade mitt block. Anders autograf påminner om en jätte mygga som har blivit mosad. En sån här långben :P Fick veta av Henrik att han inte hade sovit så mycket. Där fick man förklaringen till att han såg ut som han var helt borta. Tog kort me alla killarna. Men John fick man absolut inte hålla om midjan för han var svettig sa han. Hepp då tar man nacken i stället då. För hålla om dig ska jag så det kommer du inte undan me gubbe lille :D Stina hade fått en trumpinne av John. Jag testade att snurra me den men då backade John. Men hallå jag hade inte planerat att tappa den :P Vad trodde han att jag skulle göra? Börjar slå honom? :P Komsi komsi John lille *PANG*
Stina och John såg ut som de var polare. Jag stod och granska dem lite medans de pratade. Lite synd att de två bara träffas på spelningar.

Anders hade inte signerat Stinas byxor än så vi vandrade till honom där han satt. Jag kunde såklart inte vara tyst och säger *akta så att han inte börjar taffsa på dig* *Det gör han väll redan* säger Stina. Anders bara flina. Sedan skulle vi ta och gå så jag gav Anders en kram. Vi kom inte iväg direkt så Anders vandrade förbi oss. Stina gav han en hej då kram. Då får jag mig en också. Så fick 2 kramar på bara några minuter av honom. Nej jag klagar inte :D Vi vandrade iväg och tog våra jackor oså sa jag att det var min väska som stod där. De flina till ( de som stod i garderoben alltså) o sa att de trodde de inte på. Vill ha den ändå säger jag. Då fick jag den. Jaha d är så man ska göra när man vill ha nåns grejer :P

Sedan bar det av till Östersund. Tack och god natt.

charlotte
2007-12-01 @ 15:57:42
URL: http://tegenmark.blogg.se

Ha ha ha vilka minnen du kommer ha med dig för livet! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0