Åka båt

Tillslut så var det dags att åka. Det hade känts som att det aldrig skulle bli av. Men d blev tillslut den 16e maj och jag hoppade på tåget till Ljusdal. På nått mystiskt vis så var tåget tidigt. Undra om jag nånsin har varit med om det. Eftersom tåget var tidigt så hade inte Stina dykt upp än. Jag klev av tåget och andades in luften. Jag hade aldrig varit i Ljusdal förut. Bara åkt igenom. Nån mysko snubbe höll på att gå runt me konstiga steg framför mig på perongen. Efter en stund kom han tillbaka o denna gången dansade han. Man började fundera om alla i Ljusdal var lika mysko ha ha. Stina dök upp och vi satte oss i bilen. Det var kul att få träffa henne igen min psyko tvilling. Under kvällen så glodde vi på lite band. Date när de var med i sikta mot stjärnorna för många år sedan. Numera är Anders med i Streaplers men då var han med i date. Eller Släktingarna som de kallades en gång i tiden. Oså tittade vi på en hel del Arvingarna också och åt popcorn. Konstigt att det inte blev en massa dräggel på golvet he he. Fick ett ryck och vaxade mina ben också. Åååh vad skönt. Inte *garv*


Sent i säng och upp tidigt. Vadå halv död. Jag trodde jag skulle få en hjärtattack. Min kära vän hade inte berättat vad för slags väckarklocka hon har. Den började spela en rock låt typ på ganska så hög volym. Hjälp. Jag e gammal. Vill du ta livet av mig? Ha ha. Tog tåget till Gävle och där fick vi vänta ett bra tag på bussen som skulle ta oss till båten i Stockholm. Vi passade på att äta men han som jobbade på det stället tyckte inte Stina skulle titta på menyn. He he vadå stamkund? Elvis skulle också med bussen he he. En snubbe som är rena rama Elvis freaket. Tillslut e vi framme i Stockholm. Cissi skulle dyka upp och heja men hon hade inte kommit än så vi passade på att hämta nyckel osv. Cissi dök upp och det blev kramar och såklart en hel del fotograferande. Jag e ju en snurrig människa men jag lyckades verkligen snurra till det för jag vet inte om jag skulle säga Streaplers eller Date men i alla fall så tänkte jag på Anders just då så jag sa Str8. Jag lixom slog ihop båda banden till ett. Jätte bra gjort Maria ha ha. Streaplers bussen åkte förbi också.


Tillslut gick vi på båten. Jag var spänd. Var första gången jag åkte sån båt. Rena rama upplevelsen för mig det där :P Vi hitta till hytten och jag tror nog den var på ett riktigt bra ställe. Fönster mot vattnet fick vi också. Vi her in grejerna i hytten men stannar inte länge utan drar ut och tar oss upp på båtens topp. Och kameran hade man såklart med sig. Sedan drog vi till taxfreen. Den hade inte öppnat än så vi satte oss utanför och väntade. Då fick jag dagens andra hjärtattack. Någon går förbi precis bredvid mig och tittar på oss och säger hej. Hejet var nog mest riktad till Stina men ändå. Det var Anders. Jag lyckas få fram ett hej och jag hörde hur konstigt d  lät. Det gjorde nog han också. Han tittar på mig och ger mig ett litet leende innan han fortsätter framåt. Jag lyckas hämta mig och taxfreen öppnar. Där händer nått trevligt (enligt mig i alla fall he he). Jag hade tänkt köpa smirnoff och man kunde köpa 7 och betala för 6 (som kan missuppfattas för vissa här nu). Ett sexpack o sedan en lös. Det gjorde jag + lite mer. 6packen kostade nått över 100 spänn och me tanke att jag köpt lite till så skulle d inte bli det som personen sa i kassan. Jag blev lite fundersam och när jag kommer ut till Stina så tittar vi på kvittot. Människan hade inte tagit betalt för 6packen. Tack tack he he.


Lite senare drog vi och åt. Jag föråt mig ha ha. Var så gott. Mitt i allt så fick jag huvudvärk men vi fixade en huvudvärkstablett och som tur var så gick det över. Tillslut så var det dags att gå till scenen. Om nån hade sagt till mig för 2 månader sedan att jag skulle börja lyssna på Streaplers så hade jag garvat åt dem. Det blev paus och båten hade paus underhållning. Stina hade fått syn på en bekant som vi hittade under pausen. Om jag hade förätit mig så hade han och hans polare fördruckit sig ha ha. När pausunderhållningen e över så ska ett annat band spela lite innan Streaplers kommer tillbaka. Jag väser till Stina *vi smiter nu*. Min tanke var att hålla mig borta från dansgolvet. Ville inte bli uppbjuden. Jag dansar ju som en kratta. Stina ville inte heller dansa men just när jag väst det där så sträcker kompisen till Stinas bekant fram sin hand och frågar om vi ska dansa. Så då var det bara att haka på. D gick sämre än väntat för han var inte direkt nykter oså fick jag föra hm. Fast jag blev väldigt förvånad av att se Stina på dansgolvet också. Den andre hade fått me sig henne he he. Streaplers kom tillbaka tillslut och jag och Stina hamnade framför scenen igen. Jag filmade lite också. D var en snubbe som dansade förbi som sa åt mig medans jag filmade att jag borde ta kort på honom i stället för Streaplers. Det tyckte inte jag :P Streaplers tog paus igen och då fick man tag på Anders. Tog kort med honom oså en kram. Kvällen led mot sitt slut och vi hamnade i säng tillslut. Inte me varandra då. Tji fick ni ;)


Streaplers spelade lite dagen efter också så efter en frukost på puben så drog vi oss till scenen. Det gick för fort och tillslut hade de spelat klart men Anders blev ner ropad på golvet av 2 som jobbar på båten. Han såg lite förvånad ut. Det visade sig att han fyllde år och alla började sjunga för honom. Sedan fick han vara med i en danstävling också. 2 små barn vann men inte så konstigt ;) träffade på Anders i korridoren sedan. Jag fråga hur mycket han fyllde. 33 sa han. Gav han en grattis kram.


Jag och Stina var till taxfreen och efter vårt besök där så träffade vi på Kjetil (trummisen i Streaplers). Stina hade snackat en hel del bra om honom så nu fick jag se om han var så som hon sagt. Han e då en lustikurre. Bad om hans autograf oså skriver han ”till min kära” i början. En av Streaplers hittar heter *Till min kära* och det är Kjetil som sjunger den. Apropå det så sjöng han såklart den på dansen o i slutet börja han sjunga den på norska. Det hade han inte förvarnat om tydligen för Kenny tittar på Anders.

Kenny: vad gör han?
Anders: Jag vet inte

Jag tog kort med Kjetil också. Mamma tycker att jag planerar i förtid. Då har hon fan inte träffat Kjetil. Han och Stina pratade oså kom han in på att han tyckte att hon skulle komma på en av deras spelningar. I JANUARI! Han skrev föresten en lapp till Stina oxå och han avslutade med puss. Stina blev en aningen till sig för det *host*


Vet att jag har skrivit långt och ändå har jag bara fått med en liiiiten del av det hela. Elvis saken hade klätt ut sig till Elvis. Och jag tycker att jag e galen he he. Det var tråkigt att gå av båten. Jag hade haft så kul. Tack Stina för att du tog mig med. Du e toppen. Vi tog bussen tillbaka till Gävle där vi tåg tåget till Ljusdal. Dagen därpå så skulle jag åka hem men det blev inte riktigt så men det är en annan historia.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0